Användarnamn
Lösenord
Varukorg
0 produkter
Summa: 0 kr

Köp och leveransvillkor

 

Villkor för köp
För att handla hos oss måste man fyllt 18 år. Är man under 18 år måste man ha målsmans tillstånd att handla. Vid köp innebär det att man godkänt våra villkor för köp enligt nedan.


Priser
Alla priser är angivna inklusive mervärdesskatt (moms) om inte annat anges.

 

Avtal om köp
Avtal om köp träffas först när kund bekräftar köpet och har erhållit en orderbekräftelse via mail. Vid felaktigheter i t ex. pris, betalningsmetod, leveransmetod, osv. skall kund kontakta oss snarast för att korrigera fel innan försändelsen sker.


Betalningsalternativ

Betaling med kreditkort.


Leveranstid och sätt
Leveranstiden är normalt 5-10 arbetsdagar. Vi försöker att sampaketera alla varor i den grad det går så de levereras tillsammans. Om paketet är litet levereras det direkt hem till din brevlåda. I annat fall till ditt lokala postkontor eller närmaste utlämningsställe. Leverans sker med vanligt postpaket eller brev till närmaste postkontor eller utlämningsställe beroende på storlek och vikt.


Frakt
Fast fraktavgift 70:- per kolli.


Ej utlösta paket
Om varan inte hämtas och skickas tillbaka till oss från posten, förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift om 400 kr oavsett köpesumma för att täcka våra administrativa kostnader.


Öppet köp/Ångerrätt
Enligt distanshandelslagen har man som privatperson alltid 14 dagars öppet köp via postorder. Det innebär att du antingen kan byta till en annan produkt eller få pengarna tillbaka. Du måste kontakta oss först innan du skickar tillbaka en vara. Du står själv för returfrakten. Varan måste vara oanvänd i obruten förpackning annars gäller inte öppet köp. Vi löser inte ut några varor som skickas till oss mot postförskott.


Observera att för företag gäller ej ångerrätten.


Ångerrätt gäller ej tjänster eller specialbeställningar som påbörjats med köparens samtycke.


Om ni hämtar varor i vår butik gäller inte distanshandelslagen och därmed ej heller 14 dagars ångerrätt.


Reklamationer
Skulle en produkt vara felaktig/defekt, transportskadad eller felexpedierad skall mottagaren eller kund kontakta oss omedelbart. Den som returnerar godkänd reklamation står för transportrisken men vi står för frakt. Om det skulle visa sig att produkten inte var felaktig/defekt har vi rätt att debitera kunden för frakten. Vi löser inte ut några varor som skickas som postförskott.


Reservationer
Vi reserverar oss mot att en vara kan vara slut även om webbplatsen säger att den finns i lager. Vi reserverar oss också mot eventuell slutförsäljning hos våra leverantörer. Er beställning kan då restnoteras och vi skickar varan så fort vi får in nya.  Ni kan även byta mot likvärdig vara eller vid förskottsbetalning få pengarna tillbaka. Vi ansvarar inte för transportskador som kan uppkomma under frakt. Detta skall anmälas av mottagaren till fraktbolaget i fråga. Vi reserverar oss även mot att bilder kan ge olika färgvariationer på olika datorskärmar.


Force Majeure
Fronta är befriat från påföljd och skadestånd om fullgörelsen av avtalet hindras, fördröjs eller försvåras av någon omständighet, såsom till exempel krig, myndighetsingripande, oroligheter, inskränkningar i energitillförsel, arbetsmarknadsstörningar, förbud, restriktioner, lagändringar, uteblivna tillstånd, olyckshändelser, ogynnsamma transport- eller väderleksförhållanden eller uteblivna leveranser som Fronta skäligen inte kunnat förutse vid tiden för avtalets slutande och vars följder Fronta inte kunnat undvika eller övervinna.

 

Fronta Örebro

Box 1150
SE-701 11 Örebro

Kundservice

Telefon 019- 33 11 80
E-post Tommy.nilsson@fronta.se
© 2018 Fronta Örebro
Information om cookies